Rita Järventie-Thesleff

Etunimi

Rita

Sukunimi

Järventie-Thesleff

Postitoimipaikka

Espoo

Koulutus

PhD, eMBA

Nykyinen yritys

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

Nykyinen tehtävä

Professor of Practice, CEMS Academic Director

Nykyisen tehtävän kuvaus

Koulutusohjelman johtaminen, strategian ja johtamisen koulutus sekä tutkimus

Yritykset, joissa toiminut

Aalto BIZ
UPM
Toronto Trade commissioner’s office
Stockmann

Toimialat (Tilastokeskuksen toimialaluokitus 2008)

17 Paperin, paperi- ja kartonkituotteiden valmistus, 18 Painaminen ja tallenteiden jäljentäminen, 47 Vähittäiskauppa (pl. moottoriajoneuvojen ja moottoripyörien kauppa), 62 Ohjelmistot, konsultointi ja siihen liittyvä toiminta, 72 Tieteellinen tutkimus ja kehittäminen, 73 Mainostoiminta ja markkinatutkimus, 85 Koulutus, 99 Kansainvälisten organisaatioiden ja toimielinten toiminta

Erityisosaamiset

Myynti, myynnin johtaminen, markkinointi, yritysbrändäys, strategia, strategiatutkimus ja -koulutus/-valmennus, muutosjohtaminen

Johtoryhmäkokemus (vuosia)

yli 8 vuotta

Julkaisut

Horst, Sven-Ove; Järventie-Thesleff, Rita; Perez-Latre, Francisco Javier (2019):Does media shape the becoming of an entrepreneur? Narrating unfolding identities, Journal of Media Business Studies
Horst, Sven-Ove; Järventie-Thesleff, Rita & Bauman, Sabine (2019),The practice of shared inquiry: How actors manage for strategy emergence, Journal of Media Business Studies
Bange, Saara; Moisander, Johanna & Järventie-Thesleff, Rita (2019), Co-creation of Brands in Multichannel Media Environments, Journal of Media Business Studies
Järventie-Thesleff, Rita; Longemann, Minna; Piekkari, Rebecca and Tienari, Janne (2016), Roles and identity work in “at-home” ethnography, Journal of Organizational Ethnography,5(3): 235 – 257
Horst, Sven-Ove and Järventie-Thesleff, Rita. (2016) Finding an emergent way through transformational change – a narrative approach to strategy, Journal of Media Business Studies13(1): 3-21
Järventie-Thesleff, Rita and Tienari, Janne. (2016) Roles as Mediators in Identity Work. Organization Studies, 37(2): 237–265
Järventie-Thesleff, Rita; Moisander, Johanna and Villi Mikko (2014), The strategic challenge of managing continuous change in multi-platform media organizations – a strategy-as-practice perspective, International Journal on Media Management 16 (3-4): 123-138.
Järventie-Thesleff, Rita & Moisander, Johanna and Laine, Pikka-Maaria (2011) Organizational dynamics and complexities of corporate brand building – a practice perspective, Scandinavian Journal of Management, 27: 196-204
Järventie-Thesleff, Rita and Tienari, Janne (forthcoming in 2020), ‘Chapter 12:Teaching Strategy Work to Business Students’in Teaching Strategic Management, Sabine Baumann (ed). Edward Elgar Publishing
Järventie-Thesleff, Rita, Johanna Moisander and Mikko Villi (2015) ‘Strategic Communication During Change’in Derina Holtzhausen and Ansgar Zerfass (eds.) The Routledge Handbook of Strategic Communication. London: Routledge.
Moisander, Johanna; Laine, Pikka-Maaria and Järventie-Thesleff, Rita (2015) ‘Mediayhtiöiden strateginen johtaminen ja strategiatyö’in Mediatyön johtaminen Nando Malmelin & Mikko Villi (eds.) / Gaudeamus