Johanna Jäkälä

Etunimi

Johanna

Sukunimi

Jäkälä

LinkedIn

http://www.linkedin.com/in/johanna-jäkälä-5525397

Koulutus

MBA, BBA

Nykyinen yritys

Finnair Oyj

Nykyinen tehtävä

VP Brand, Marketing & Customer Loyalty, CMO

Nykyisen tehtävän kuvaus

Brändi, brändistrategia, digitaalinen markkinointi, asiakaskokemus, asiakasuskollisuus, data ohjautuva markkinointi, strategia, kaupalliset konseptit, palvelujohtaminen

Yritykset, joissa toiminut

Finnair

Kämp Group

Scandinavian Airlines (SAS)

Blue1

N2 agency

Toimialat (Tilastokeskuksen toimialaluokitus 2008)

51 Ilmaliikenne, 55 Majoitus, 56 Ravitsemistoiminta, 62 Ohjelmistot, konsultointi ja siihen liittyvä toiminta, 73 Mainostoiminta ja markkinatutkimus, 74 Muut erikoistuneet palvelut liike-elämälle, 79 Matkatoimistojen ja matkanjärjestäjien toiminta; varauspalvelut, 93 Urheilutoiminta sekä huvi- ja virkistyspalvelut, 94 Järjestöjen toiminta, 99 Kansainvälisten organisaatioiden ja toimielinten toiminta

Erityisosaamiset

Brändi ja markkinointi strategia, Brändi identiteetti, markkinapositiointi, digitaalinen markkinointi, data-ohjautuva markkinointi, markkina analytiikka, asiakasarvon luominen, asiakaskokemus, palveluiden johtaminen, palveluliiketoiminta, asiakasviestintä, kaupallinen konseptointi, kasvustrategia, asiakasstrategia, CRM, asiakasuskollisuus, asiakaskeskeisyys

Johtoryhmäkokemus (vuosia)

yli 8 vuotta

Johtoryhmäkokemus

10

Hallituskokemus

Amos Rex 2 vuotta, Finland promotion board 3 vuotta

Jatkossa kiinnostaa palveluyritykset jossa tarvetta (kansainväliselle) kasvulle, brändistrategialle ja markkinapositioinnille, asiakaskokemuksen jalostamiselle, digitalisen ja dataohjautuvan markkinoinnin kehittämiselle, asiaksarvon kehittämiselle ja vastuullisuuskonseptoinnille.