BPF:n Joulupuuro-tilaisuus jäsenistölle täytti tuvan Hotelli Havenilla

Lämminhenkinen Joulupuuro-tilaisuus Hotelli Havenilla joulukuussa huipensi Board Professionals Finlandin vilkkaan tapahtumavuoden. Vuoden viimeisessä verkostoitumistapaamisessa muisteltiin mennyttä vuotta yhdistyksessä mutta tarkasteltiin myös toimintaympäristömme muutoksia niin Suomessa kuin koko Euroopassa.

BPF:n hallituksen puheenjohtaja Jaana Palomäki avasi tilaisuuden onnittelemalla uutta pääministeriä ja naisvaltaista Suomen hallitusta.

“Vaikka fokusoimmekin välittömän toimintamme vaikutukset jäsenistömme hyväksi ja yhteistyökumppaneidemme hyödyksi, samalla rakennamme omalta osaltamme monimuotoisempaa yhteiskuntaa”, pohti Palomäki avaussanoissaan ja toivotti uudelle halllitukselle menestystä.

“Myös meidän yhdistyksemme hallitus on ollut uusien mahdollisuuksien edessä ja olemme pyrkineet tekemään muutoksia ei vain niiden itsensä vuoksi, vaan avaten ovia uuteen aikakauteen”, tiivisti Palomäki BPF:n hallituksen toiminnan linjausta.

“Toivomme, että muutokset ja uudistukset ovat tuoneet lisäarvoa kaikille jäsenillemme ja myös yhteistyökumppaneillemme.”

BPF Jaana Palomäki avasi Joulupuuro-tilaisuuden katsauksella menneeseen vuoteen.

Ovet auki eurooppalaiseen yhteistyöhön

Toimintavuodessamme on vahvasti ollut esillä yhteytemme eurooppalaiseen yhteistyöjärjestöön EWoB:iin, jonka uudeksi puheenjohtajaksi BPF:n hallituksen jäsen Päivi Jokinen valittiin tänä syksynä.

“Jäsenyytemme EWoB:issa on uniikkia suomalaisten vastaavien järjestöjen parissa. Meillä on jo käynnistynyt erilaisia yhteistyöohjelmia ja koulutuksia. Viimeksi mainituista hyvänä esimerkkinä juuri päättynyt C-School -koulutus, missä oli mukana myös suomalaisia naisjohtajia”, kertoi Päivi Jokinen EWoB:n mahdollisuuksista.

Asiakasymmärrys hallitustyössä -tutkimustulokset avasi silmiä

Joulupuuro-tilaisuuden asiaosuuden päätti Senior Headhunter InHunt Groupista Tarja Ilvonen esittelemällä Customer Advocates on Board -tutkimuksen tuloksia.

“Tutkimusten mukaan yritysten hallitusten asiakasymmärryksessä on parantamisen varaa. Hallitusten jäsenet ja puheenjohtajat arvioivat asiakasosaamisensa lähes yhtä hyväksi, kuin muunkin osaamisensa. Silti vain harva tunnistaa asiakaskäyttäytymisen muutokset etukäteen ja osaa kääntää ne kilpailueduiksi”, kertoi Tarja Ilvonen, Senior Headhunter InHunt Groupista.

Ilvonen on vuosina 2015–19 tutkinut, kuinka suomalaisten yritysten hallitukset hyödyntävät asiakasymmärrystä strategiatyössään. Customer Advocates on Board -tutkimus jakaa vertaistietoa parhaista käytänteistä sekä asiakasymmärryksen hyödyntämisen esteistä.

Lopuksi Ilvonen kertoi vielä uudenlaisesta Advisory Board -neuvonantajatoimintamallista mitä InHuntin johdolla ollaan lanseeraamassa Suomeen. Mm. Suomen Unicef ja MRK Funnel Oy ovat olleet ensimmäisten joukossa strategisen neuvonantajatoiminnan käynnistämisessä omissa organisaatioissaan.

Joulupuurot nautittiin Hotel Havenin viihtyisissä tunnelmissa.

Teksti ja kuvat: Berit Virtanen-Thewlis